Visszhang


Visszhangocska

Visszhang

Korzenszky Richárd OSB: Van-e visszhang?

Tihanyban Csokonai sorai jutnak eszembe:

“Zordon erdők! durva bércek! szírtok!
Harsogjátok jajjaim!
Tik talán több érezéssel bírtok,
Mintsem embertársaim…”

Hány ember fordul meg itt Tihanyban! Budapesten ha ismerőssel akarok találkozni, a ferenciek terén kell várnom öt-tíz percet, s szinte biztos, hogy feltűnik valaki ismerős. Mennyi ember, a világ minden tájáról. Egy vasárnapi ünnepi mise után a tihanyi templom előtt beszélget az egyházközség, közben jönnek őszidőben vagy tavasszal a nyugdíjas németek vagy osztrákok. Olykor japánok, színes bőrűek. Mennyi embernek a kezében van fényképezőgép! Nem is látnak tőle, úgy vélem, vannak, akik a videokamerát le sem veszik a szemükről. Magukat szűkítik be egy masina keresőjének látószögébe. Persze kell hogy rácsodálkozzunk a részletekre.De nem szabad hagyni,hogy beszűküljön a látóhatár. Jönnek, jönnek az emberek, fényképeznek, a csoportvezetőt hallgatják, de vajon látnak-e? Látnivaló van bőven. De más dolog nézni, és más dolog látni. Ahhoz,hogy lássak, nem csak szemre van…

View original post 161 további szó

Reklámok

6 thoughts on “Visszhang

  1. Viki, köszönöm. Nagyon jó volt olvasni, mert nagyon szép. Egyszer adatott meg, hogy hallgathattam is Richárd atyát.
    azt is lehetne időtlen-időkig. A fotóiból volt egy kiállítása nálunk, Minden évszakban, a nap minden órájában, jó időben,
    viharban láttuk a Balaton arcát. Biztos ismered őket, többet és jobban mint én.

    • Igen, ismerem a képeit. Abban a könyvben, amelyből idéztem, szintén az ő képei szerepelnek illusztrációként, és a tihanyi naptár is mindig az ő műveiből készül. Nagyon jó fotós. :)

  2. Köszönöm az érdeklődést, Iván!Előbb utóbb sor kerül rá, remélem! Csak sajnos mindennel lassan haladok. Az 1500 versből is még csak talán 400-at sikerült digitalizálnom, pedig szeretném, hogy mind meglegyen ilyen formában is.
    Azt viszont nem értem, hogy-hogy a hozzászólásod nem a Karcsié után van, hanem az enyém előtt, holott később írtad?

  3. A visszhang valóban kincs. És van, tapasztaltam magam is. Írtam is róla valamit, évekkel ezelőtt, de még nem került rá sor, hogy megmutassam. Őszi, kora reggel volt, és egy szál magam sétáltam Tihanyban a fent említett helyen, és éreztem, nem vagyok egyedül. Azután átballagtam a Visszhang-dombra, és kiáltottam. És volt válasz! Az írás címe: Hittel, vagy félelemmel

Vélemény, hozzászólás?

