Őszi gondolatok a hegyek közül…


Szeretem az Őszt.

Kép

Mert beszélgetünk néhanap itt őszi fotók és őszi vizek kapcsán az évszakról. Arról, hogy mit ad. Hangulatokról leginkább és ki így – ki úgy érzi, érzékeli, kapja és fogadja be ezt az évszakot, melynek október a királynője, senki nem közömbös vele, A nagy nyárimádók és a csendszeretők is megnézik a szép őszi képeket, kicsit elgondolkodnak rajta talán, hogy az alkotója mit érezhetett közben, amikor ott állt. Én legalábbis így vagyok ezekkel. Elgondolkodom rajta, hogy miért fotózta? Magának vagy valakinek? Azoknak akik nem lehetnek ott, de szeretnék látni és ő vállalja a megmutatást. Talán egy régenlátott és messzeélő családtagnak, jóbarátnak, lehet egy kedvesnek.

Szeretem az Őszt.

Kép

Az őszi képekkel nehéz közömbösnek lenni, és nem is kell. A színek és fények játéka miatt leginkább, ami csak ilyenkor van, talán évente ismétlődik, de sosem ugyanúgy, sohasem egyformán. Ahogy egy folyóba sem tudok kétszer ugyanúgy belépni…

Szeretem az Őszt.

Kép

Az Ősz nekem a festett évszak, amikor a nagy játékos – a természet – ledobálja az év közben felvett jelmezeket,, miközben próbálja megtéveszteni az embert a színeivel. Megpróbálja átvágni, meghamisítva a jelent és olyanokat mutogat ami talán nincs is. Rövid pillanatok az elmúlás előtt és igen a jövő reményével ami benne van az őszi színek ígéretében. És egyszer eljönnek azok a napok az Ősz életében is amikor feladja ezt a játékot. Ezek lesznek majd a ködös, nyirkos reggelek. Amikor megválik mindenétől és pőrén mutatja magát. Csontvázzá válik, lába elé mutat – levetett ruháira, amik vizesen, sárosan összetapadva várják sorsukat. Íme hát ez vagyok… 

Ám addig van idő mindenre, leginkább élvezni az Ősz hamis játékait. Élni kell vele…

13 thoughts on “Őszi gondolatok a hegyek közül…

  1. Az ősz a meglepetések tárháza! Nem győzöd kapkodni a fejed.De minden som,vagy galagonyaszemről lehetetlen fotót készíteni.Pedig,ha lehetne csak ezt tenném!

  2. Csak most tudtam tüzetesen végig nézni , végig olvasni, nagyon összefogott, már-már költői alkotás. Talán nem véletlenül van ennyi hozzászólás!!! (a biwiwen ez is soknak számít)

  3. Én is nagyon szeretem az őszt, a legnagyobb művész. Melyik festő használ ennyi színt és azoknak számtalan
    árnyalatát? Nem az elmúlásra gondolok,hanem a megérdemelt pihenésre, csak még előtte megmutatja sok
    szép színes ruháját.
    Kedves saso63 Józsi! Csak az tud ilyen szépeket írni és ilyen pillanatokat megörökíteni, akiben ott él a természet
    tisztelete és szeretete a szívében! Ezt a kis versrészletet küldöm Neked ajándékba,többet érdemélné, de csak
    ennyim van
    De legzengőbb a lomb zenéje őszkor,
    Bimbó-,s virágnál mézebb a gyümölcs.
    Elzúg a harc és elzajong a hőskor:
    Harcosnál, hősnél emberebb a bölcs.
    Ó lombos erdők őszi orgonája
    Milyen teli-mély te muzsikád!
    Ezer sípod egyszerre intonálja
    Az emberlét ezernyi dallamát.
    Tavasz illata, nyarak szenvedelme
    S a tiszta tél kristály nyugalma benne.
    /Sik Sándor/

    • Nem ismertem ezt a szép Sík Sándor verset, de nagyon hasonlít tóth árpád az erdő című alkotására, ami pedig a kedvenceim egyike.

      • Karcsikám, nekem is annyi kedvenc versem van
        lassan már el sem férnek a fejemben. Ami talán örök a számomra Gyóni Géza Csak egy éjszakára.Ha nem ismered és időd engedi olvasd el.

  4. Nekem a tavasz a kedvenc évszakom, majd a nyár…az ősz a búcsúzás, de… amikor süt az őszi nap, és megvilágítja az színes erdőket, akkor elgyengül a szívem, és megbocsátok az elmúlásért… a szóval ami igaz az igaz “… szép mint mindig én nekem”

  5. Az ősz az évszakok között a legszínesebb egyéniség! Csodásan bemutattad nekünk. Köszönöm

Vélemény, hozzászólás?

