Kirándulás a Halom-hegyre

Újabb közös élmények a világ közepén, azaz Ricsi meg én ismét rohantunk ezerrel oda, ahol a legjobb lenni…

Miután Marcsinál látogatást tettünk és Anettel is találkoztunk Kenesén illetve Füreden, Akali –  Dörgicse útvonalon megérkeztünk a Halom -hegy alá.

Két irányból is vezet fel turistaút a hegytetőre, de mi a kettő között indultunk el a szőlők között. Később elértük az egyik jelzett utat, amin haladva színes erdei ösvényelés után nemsokára ott állhattunk a 399 m magas bazalthegy tetején. Régóta vágytam erre, de sosem szántam rá magam, mindig másfelé “kellett” menni. Valamikor elbicikliztem a hegy alatt kétszer is, de más volt az úti cél, nem fért bele a Halom-hegy. Most, sok évnyi  nem után megvalósult az igen!

Ösvényelés közben

Ilyen volt az erdő…

A Halom-hegyi fennsík

Tábla a kilátónál   / sajnos így töltötte fel,  pedig vízszintesre volt állítva a kép és meg is ismételtem a feltöltést :(  /

Kossuth-kilátó

A szakadékok nem voltak veszélyesek, mert ilyen remek, természetes “kerítések” álltak őrt a fennsík peremén, mint itt látható.

Színpompa 1.

Színpompa 2.

Kilátás a fatorony erkélyéről

Nehezen hagytuk ott a hegytetőt, de menni kellett tovább. Lemenet közben diót és mandulát szedtünk, valamint szőlőt kóstolgattunk. Mindenfelé akadnak elhagyott, elvadult szőlők, amik azért hozzák a “legbióbb” gyümölcsöt. Találtunk egy házikót, aminek tövében egyetlen szőlőtőke volt, de az körülölelte a házat. Nekem nagyon ízlett a különös zamatú, sötét szőlő.

Az egytőkés ház

Izgalmas, szépséges kirándulást tudhattunk magunk mögött, miután beültünk az autóba a hegy lábánál. De még messze volt a nap vége, és továbbindultunk tervezett célunk következő állomása, a Nivegy-völgyi Óbudavár község felé.

6 thoughts on “Kirándulás a Halom-hegyre

1. De nagyon hiányoztak már a hús-vér történetek. Az elbeszélés és a képek is fantasztikusak. Gratulálok és Ricsit is üdvözlöm.

2. Klárimimi! Lényegi megfogalmazásokat írtál a 3-4. és a 7. sorban, köszönöm! Van még ehhez hasonló energiafeltöltő élményünk.
    Anett! Az első hozzászólásokat ne is írd meg, mindjárt a másodikkal kezd! A hegytetőkről tényleg nem szabad azonnal visszaindulni. Egy-két órát ott kell tölteni, abban van a “vitamin” . :)

3. Az ilyen kirándulásokban az a remek, hogy van ideje az embernek körbe járni, megnézni mindent – ennél jobb dolog pedig kevés van!
    Belépés után a gép nem enged csak lájkolni…. az első hozzászólásomat nem küldi el, de a 2.-tól már igen!…

4. Bélám! Ezek a képek olyan sok vidámságot sugároznak. Bent van az ősz szépsége és a Ti jókedvetek.
    Abban reménykedtem, hogy “háztűznézőbe” mentek, a tűzet kihagyom marad a ház meg a nézés.
    Egyáltalán nem baj, hogy az az egy kép függőlégesen áll. Gondolj bele, hogy a világ már szinte
    a fele tetejére állt, ahhoz képest ez semmi.
    A fizikai erőlét mellett akkora “tájtudással” rendelkeztek, hogy nekem lassan egy térkép kell, hogy
    tudjalak követni Benneteket.
    A Ti örömötök az én örömöm is / ez a barátság/..A téli hónapokra úgy feltöltöttetek energiával, hogy
    majd nekünk a fagyos napokon csak előrukkoltok egy vidám képpel vagy történettel.