Pár nap a világ közepén 2. rész / 2013. június /


 

 

A PIROS LINKEN NÉZD MEG, OTT A FOTÓK IS “ÉLNEK” !

http://kaszabela.irasai.hu/oldalak/kasza-bela-par-nap-a-vilag-kozepen-szent-gyorgy-hegyi-nap-33988/

A második napon reggeli 3/4 6-kor meglepődve tapasztaltam, hogy az élelmiszerbolt, ahol üzemanyagot /tej, kenyér/ kívántam vásárolni, csak 7-kor fog kinyitni.

Amíg várakoztam erre, körülnéztem a kikötőben, és szomorúan állapítottam meg, hogy az Egry József szobra mellett pár évvel ezelőtt kivágott nagy, egészséges nyárfákat pótolták ugyan csemetékkel, mégis eléggé pusztaságnak tűnik az a kis park a korábbiakhoz képest. Az onnan ugyancsak kipenderített padokat viszont nem pótolták, mert minek is… ülni a parton, a Balaton felé fordulva… tényleg, az nagyon snassz dolog. A mólón persze vannak padok, amelyeken lehet napozni és jobbra meg balra nézni, de befelé nem, de ha valaki árnyékban üldögélne inkább, az nem tehet mást, mint visszasírja a régi rendszert. Legfeljebb betörik a fejét a közmondás alapján.

De mással nem volt bajom. A nyugodt, csendes Balaton enyhén nyaldosta badacsonyi partját, ezzel együtt az én sebeimet is. Egyszer csak rátaláltam a láthatatlan horgászra. A móló végén vetette vízbe  horgászkészségét, ami készségesen hajlott is erre, ahogyan hajlott volna akkor is, amikor nagy zsákmány akad a horgára.

Gyönyörű volt a reggel!


Hét órakor nem csak a bolt nyitott ki, hanem a szökőkút vize is megindult, hogy a medencéje szélén guggoló “jó sódarú” leánynak kedvében járjon. A lány örömmel tartotta kézfején a tőlem kapott tátika virágot.

Egy óra múlva már a szuper-vonaton ültem, és rövidke utazás után ott állhattam a Nemesgulács-Kisapáti vasúti megállóban, szemben a Szent György-heggyel.

Megérkeztem a vonattal/videó/

http://www.youtube.com/watch?v=T0_7YeATl0g&feature=em-upload_owner

Elindultam Kisapáti felé. Az út szélén pipacsok üdvözöltek egyre-másra, végig a faluba vezető úton.

Itt a boltban sikerült kevésbé manipulált tejet vennem, és száz forinttal olcsóbban is. :). Kijőve a boltból Tomi fiam hívott telefonon, érdeklődött, hol vagyok, mikor érek az esőbeállóba, a hegytetőre, és hová megyek onnan tovább…

Felfelé, a hegyre menet örömmel néztem az ismerős házakat, fákat, sziklákat, a gyönyörű tájat.

Meleg volt, szúnyogból is elég sok, de akadtak kirándulók, túrázók is. Köztük Fekete apuka és a fia, akik naplócsere lévén abban a helyzetben voltak, hogy írhattak a 12. és a 13. naplóba egyaránt.

De írtak az új naplóba mások is a jelenlétemben.

Én abban a piros pólómban voltam, amiben 1984. június 04-én, első ottjártamkor is. De ez a ruhadarab nem 29 év /és 5 nap/ kihagyás után volt itt újból, mert 2009-ben már elhoztam ide nosztalgikus indíttatásból.

Az esőbeálló után a hegytető következett, majd elindultam, hogy felkeressem a Szent Antal és a Szent Donát-kápolnákat, amiket személyesen még nem látogattam meg. Útközben bámultam a bámulni való szépségeket.

A Szent Antal-káp.  elbújt a fák alá és nem volt nagyobb, mint két elefánt. Ha lehet ilyet mondani egy kápolnáról, akkor ez a kápolna cuki volt.

A raposkai úton megpihentem a 2005-ben sárkányosított Szent György-kútnál, amely mellett szabadtéri tarisznyás étterem is volt.

Itt fogadtam Tomi fiam újabb hívását, hogy merre járok, mi újság velem…

A másik kápolnához, hogy ne kelljen nagyot kerülnöm, úttalan utakon mentem. Megközelíteni a célegyenesben a Szt.Donátot egy olyan szőlőn keresztül kellett, ahol ott voltak a gazdáék is. Borral lettem kínálva, de mert nem szoktam inni, nem tesz jót nekem (olyankor mindenkit a szívemre ölelek), elmondtam az igazságot. Azt, hogy eltiltott tőle a professzor (prof.Kasza). Ennek ellenére kedvesek maradtak velem szemben, a két nagy eb szintén meg volt áldva lojalitással, és merthogy nem nézték le a bornemisszaságomat, meg is hatódtam. Mégpedig odáig, hogy mégiscsak elfogadtam egy kicsiny pohárkával, nehogy ezen múljék a jó termés, és hogy elmondhassam /de ők is/, hogy ittam a borukból.

A Szent Donát-kápolna is kicsi volt, talán 1 méterrel hosszabb a másiknál / 7 m /. Várszerű hangulatában  költöttem el az elemózsiámat.

Tapolca felé vettem az utamat, a pipacsosság jelen volt erre is.

Tomi immár harmadszor telefonált aznap. Hol vagyok, mikor érek Tapolcára. Itt jegyzem meg, hogy többször is csengett a telefonom e napok alatt,  biwiwesek is felhívtak. Erzsike, B.Karcsi is hívott, Klárimimi és Ricsi nem is egyszer.

Mondtam Tominak, hamarosan Tapolcára érek és lábat áztatok a Malom-tóban. Kérdeztem egyet én is. Ti hol vagytok, fiam? A válasz: Tapolcán vagyunk és lábat áztatunk a Malom-tóban.

Így aztán Tapolcán találkoztam fiammal, menyemmel,  meg két kis unokámmal, Rolanddal és Lucával.

Volt pár óránk ezen a gyönyörű helyen. Az is kiderült, eredetileg nagyobb meglepetést szerettek volna okozni, azt, hogy az esőbeállóban várnak rám.  Ezt azonban nem valósíthatták meg, mert a két kicsivel nem tudtak volna előbb felérni, mint ahogyan én felértem.

Luca, adjál puszit apának! /videó/

http://www.youtube.com/watch?v=5o5J3S0dTpg

Jó nap volt ez is!

Hozzászólás

 

Követés megszüntetése – Ne kapjak e-mailt, ha hozzászólnak

HozzászólásokKasza Béla által a Június 21, 2013-on 11:32am-kor
Hozzászólás törlése

Köszönöm, Juli!

Lesz majd folytatása az eddigi beszámolóknak, csak per pillanat nem jutok hozzá.

HozzászólásokBodorné Landi Julianna által a Június 19, 2013-on 10:52pm-kor
Hozzászólás törlése

:))))))))))) Nagyon jó kis blog, nagyon tetszenek a fotók és a humoros szövegek! Boldog vagyok, h ott lehetsz, Béla!

HozzászólásokKasza Béla által a Június 19, 2013-on 2:20pm-kor
Hozzászólás törlése

IGEN!!!

HozzászólásokBánki Károly által a Június 19, 2013-on 2:20pm-kor
Hozzászólás törlése

Béla legyen bekapcsolva a telefonod, mert lehet, hogy csörögni fog…

HozzászólásokKasza Béla által a Június 19, 2013-on 12:43pm-kor
Hozzászólás törlése

Igen, Karcsi, most nem is figyelek egyébre, csak a  hétvégére :). A Balaton nekem is  függőség , minden attól függ, eljutok-e oda és hányszor…

Én is mindig Cecén keresztül megyek a világ közepére. Nagydorog Cityben mindig látom a táblát, ami a Györköny felé menő utat mutatja. Gondolom, menő út :).

Ivcsek, akkor nagyon jó, hogy begyűjtöttem végre ezt a két kápolnát, egy kirándulással két embernek lett meg így. Illetve többeknek… :)

Akármilyen egyszerű Fuji gép, kaptam, és időnként szabotál és nagyon önfejű :)

HozzászólásokB.T. Anett által a Június 18, 2013-on 8:50pm-kor
Hozzászólás törlése

Milyen géppel fotóztál?

Hozzászólásokivcsek által a Június 18, 2013-on 5:50pm-kor
Hozzászólás törlése

Kösz a két kápolnát! Ezek nekem is hiányoznak (még:)!

HozzászólásokBőhmné Molnár Beáta által a Június 18, 2013-on 5:13pm-kor
Hozzászólás törlése

Balatoni útvonalunk: Györköny-Nagydorog-Bikács-Vajta-Cece-Simontornya…..

HozzászólásokBőhmné Molnár Beáta által a Június 18, 2013-on 5:12pm-kor
Hozzászólás törlése

Cece? Már mint itt a közelünkben lévő Cece????

HozzászólásokBánki Károly által a Június 18, 2013-on 4:54pm-kor
Hozzászólás törlése

Béla téged tenyerén hordoz az élet!!! Én naponta kétszer olvasom ezt a blogot, reggel és este, garantáltan jól érzem magam, egy kis Balaton függőség a szövődménye:)

———————-

———————-

Voltak még hozzászólások, két oldalon is, de sajnos nem maradtak meg. :(

2 thoughts on “Pár nap a világ közepén 2. rész / 2013. június /

Vélemény, hozzászólás?

