Pár nap a világ közepén 3. rész /2013. június/


Pár nap a világ közepén 3. rész

Ezen a napon is korán keltem, s bár pitymallatkor még nyújtózkodtam, fiatal volt a reggel, amikor elhagyva Badacsonytomajt Káptalantóti felé vettem az utam. Gyalogoltam az országút szélén, és bármerre is néztem, valamelyik “hegyem” mindig ott mosolygott a háttérben. Útközben cseresznyét és epret helyeztem kellő méltósággal az emésztőrendszerem hatáskörébe, de mondhatom úgy is, hogy faltam ezeket a gyümölcsöket, amiket kínáltak az útszéli fák. Az útszélre más is jellemző volt, mégpedig a pipacsosság. Hiába, ez az idei a pipacs éve. Nem csak errefelé, de más országrészeken is több pipacs termett, mint tavaly és tavalyelőtt, ez a tény piros szirmokkal szeretgette a szabadság határtalan  örömét, szerte minden határban.

Mit láttam még, ha a pipacsot néztem?

A Gulácsot,

a Szent György-hegyet

és a Tótikát.

De akadt bőven Mimi vadzsályájából /távolban a Csobánc/,

és még virágtalan táji szépségeket is láttam /távolban a Szt.György-hegy/.

Az Istvándy-pincészetnél ott volt az ismerős bicikli az országút szélén, de mielőtt odaértem, egy ismeretlen traktoros is felismerte bennem az ismerőst, miután nagy örömmel üdvözöltem őt.

Káptalantótiban nézegettem a házakat, mert szeretnék venni ott egyet.  50 % -ban van sínen a dolog, ugyanis már csak a pénz kellene hozzá, az elhatározás megvan. :-)

Kedves, zöld fahíd Káptalantótiban

A Tóti-hegyre nyolcadik alkalommal mentem fel, de első ízben tettem ezt egyedül. Tudtam, elmesélem majd, hogy milyen szép volt, így utólag mégsem leszek ott egyedül, hisz akinek beszámolok róla, az egy kicsit velem volt,van,lesz… Lélekben amúgy sem voltam egyedül.

Sajnos ezen a napon átállítódott a fényképezőgépem, én pedig ezt nem szoktam ellenőrizni, és csak utólag derült ki, a fotók kisebbek és gyengébbek, mint kellene lenniük. A kilátás azonban ezúttal is gyönyörű volt, szebb, mint ezek a képek mutatják.

A Hollós-szirt szögletes bazaltoszlopai közül-mellől fényképeztem.

Badacsony felé

Gulács felé

Csobánc felé

Két órát töltöttem a csúcson, közben a rekkenő melegből szeles, borultas és enyhébb lett az időjárás.

Lefelé egy eddig még ismeretlen utat választottam, ami “be is jött”, mégpedig Riza-pusztánál értem ki az országútra. Ekkor már dörgött, villámlott a közeli távolban, ekkor “füstölt” már a Gulács is, és így jött a vihar, zivatar /Örsi-hegy/:

Elkezdett csepegni és csöpögni az eső, felváltva tette ezeket. Beértem a városba/?/, a körforgónál, körforgalomnál lefényképeztem a szélmalmot, amit a közepébe helyeztek, e körül forog a forgalom.

Mielőtt visszaértem volna a szállásra, erősebbé vált az esőzés, kénytelen voltam magamra venni az esőkabátot, bár nem vált előnyömre, igaz, hátrányomra se. Már ami a külsőt, a megjelenést illeti.

Ez sem volt rossz nap, miért is lett volna az? :-)

Hozzászólás

 

Követés – Kapjak e-mailt, ha hozzászólnak

HozzászólásokBánki Károly által a Július 1, 2013-on 7:08pm-kor
Hozzászólás törlése

Bocs a pipacsoknál elakadtam meg a lélegzetem is, most csak a hozzászólás miatt gördítettem le az oldalt de megyek vissza csodálni. A többit holnapra hagyom!!!

HozzászólásokKasza Béla által a Július 1, 2013-on 8:50am-kor
Hozzászólás törlése

Köszönöm az olvasást és a hozzászólásokat. Öröm számomra, hogy megoszthatom  szóló élményeim örömét, még ha csak így, egy beszámolón keresztül is.

HozzászólásokTicz Mária által a Június 30, 2013-on 9:29am-kor
Hozzászólás törlése

Közös kirándulások Bélával!

HozzászólásokKasza Béla által a Június 29, 2013-on 8:59am-kor
Hozzászólás törlése

Szép reggelt! Igen, ezek a legszebb helyek. Ez a VILÁG KÖZEPE!

Kellemes hétvégét.

HozzászólásokHajdu Erzsébet által a Június 29, 2013-on 8:48am-kor
Hozzászólás törlése

Szép jó reggelt.Nagyon szép helyeken jártál.Kellemes hétvégét.

HozzászólásokKasza Béla által a Június 29, 2013-on 8:39am-kor
Hozzászólás törlése

Örülök, hogy olvastátok, köszönöm  Anett szép gondolatát, Mimi kívánságát a másik 50% érdekében.

Nekem is ideális volt ez a tempó, de ezek szerint nem csak nekem.

HozzászólásokMelnyák Józsefné Arany Klára által a Június 28, 2013-on 10:36pm-kor
Hozzászólás törlése

Most aztán a bőség kosárából válogathatunk a szebbnél szebb balatoni

kirándulások beszámolói és képei között.Bélám, pont ebben az ütemben

a legkellemesebb a túra Veled. A lábam is nagyon bírja és idő is van bőven

mindent megcsodálni. Remélem a Mimim kivül más is zsályának nézi ezt a

szép virágot.

Szerintem mind nagyon drukkolunk, hogy összejöjjön a másik 50% is!!!

HozzászólásokB.T. Anett által a Június 28, 2013-on 9:34pm-kor
Hozzászólás törlése

Amikor nézem ezeket a képeket és olvasom a soraidat, olyan mintha minket is vittél volna  utitársként.  Nem voltál egyedül!

HozzászólásokKasza Béla által a Június 28, 2013-on 3:27pm-kor
Hozzászólás törlése

Már megvan!

HozzászólásokKasza Béla által a Június 28, 2013-on 3:02pm-kor
Hozzászólás törlése

Még nem is tettem fel! Még írom! Bocsánat! :)

————————————————————————————–
Ezek voltak a korábbi hozzászólások.
————————————————————————————-

 

Reklámok

3 thoughts on “Pár nap a világ közepén 3. rész /2013. június/

  1. Nagyon szépek ezek a képek! Itt ülök a gép előtt és tényleg olyan érzés, hogy ott vagyok a tájban, annyira közelre hoztad a távolt. A vadzsályás (Csobánc) fotónál nekem is elállt a lélegzetem, csodaszép! Valóban tele élettel lendülettel a beszámoló! Jaj de régen olvastam pipacsos verset, nagyon hiányzik most! :)

Vélemény, hozzászólás?

