Az októberi balatonizálás utolsó napján

Halom-hegy, Hegyesd, Hajagos, Szent György-hegy, Badacsony (ebből még nem sokat mutattam) és  a köztes tájak kalandjai után, az utolsó napon felmentünk a Hegyestűre is.

Igazolásképpen :) fotókat is készítettünk:

Narancsszín volt a divat :)

Rajtunk kívül mások is a Hegyestűt választották arra a napra programként.

ez

Ez pedig két részlet a panorámából

A síkból ilyennek láttuk… az épen maradt déli hegyoldalt. Az északi rendkívül érdekes volt, “hála a bányászatnak” :)

Ezután a Tagyon nevű faluba mentünk /van ilyen nevű hegy is/, hogy megnézzük a Petőfi utca 18.sz. alatti felújított népi  építésű házat. Ezt:

Nem akármilyen volt a kapukilincs…

Tagyon után Óbudavár következett, megismételve a pár nappal korábbi látogatást, ami kellett, hiszen hagytunk még fényképezni valót a településen. Ezt követően Dörgicse jött, mégpedig a Felső-, más néven Szent Péter-dörgicsei templomrom.

Az Alsó-, más néven Boldogasszony-dörgicsei templomromot sem hagytuk ki a Gernye-hegyen.

Sokat bámuldoztunk, és mint lenni szokott ilyenkor, elrohant az idő. De a napnak még nem volt vége. Késő délután  Tihanyban is megfordultunk.

Fantasztikus, színes ösvényeken jártunk…

… és az Aranyház forráskúpnál is.

Az este Balatonfüreden ért minket.

Szerettem volna megmutatni Ricsinek a Tagore – sétány keleti végénél lévő Vastagh Éva alkotást, a legerotikusabb és legesztétikusabb szoborkompozíciót, de már sötét volt, és így egy másik szobornál zártuk a füredi tartózkodást.

Mindezek után már csak a hazafelé autózás maradt, és közben egy vacsora Balatonalmádiban.

Szép volt, jó volt! Mikor megyünk megint?

5 thoughts on “Az októberi balatonizálás utolsó napján

1. Én is csak ámulok-bámulok, mert annyira jók ezek a képek. Olyan jó hangulata van ennek a beszámolónak is, remek! Bizony többször is visszamentünk egy helyre, mert mindig valami kimaradt, aztán mikor visszamentünk akkor éreztük, hogy egy-egy településen akár napokat is el lehet tölteni az ismerkedéssel, felfedezéssel. Minden helynek van valami varázsa, és minden hely olyan egyedi érték, más és mást mutat magából, de amikor ott járunk azt érezzük hogy ez az egész érzés belül MIND-EGY! :)

2. Köszönöm, hogy velünk voltál, Anett! :) Felvettem egy videót is a füredi estében, igyekszem majd feltenni azt is.

3. Annyira jó képeket raktatok fel, hogy csak ámulok- és bámulok. Nagyon hangulatos a napló! Veletek utazunk, amikor olvassuk!